Kaapstad - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Eveline Folkerts - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Eveline Folkerts - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: evelinefolkerts

Blijf op de hoogte en volg Eveline

05 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoi allemaal,

Wij verblijven inmiddels al een aantal dagen in Kaapstad. Kaapstad is een bijzonder moderne, schone stad waar alles te koop is en wat op het eerste gezicht erg veilig lijkt te zijn omdat overal politie en bewaking is. Dit bleek op dag 2 toch iets anders te liggen toen we midden op straat lastig gevallen werden door een arme dakloze man die om geld vroeg. Toen we geen geld gaven zei hij " Give me some money or I have to commit a crime" . Vervolgens ritse hij zijn tas open. Wij dachten dat hij zijn mes of gun zou trekken. Toen toch maar wat geld gegeven en weggerend. Kortom, Kaapstad is niet veilig, ook niet overdag. Overal waar je je auto wil parkeren betaal je iemand om op je auto te passen.En dan maar hopen dat het ventje niet is weggelopen...Verder is opvallend dat er nog steeds een groot verschil tussen arm en rijk of te wel wit en zwart bestaat.
Ons appartement ligt in Greenpoint bij the Waterfront en is prima. het is bijzonder goed gelegen, maar heeft helaas geen zwembad. Het is hier namelijk bloedheet, zo'n 35 graden. Het is te warm om iets te doen. We zijn dan ook met de huurauto direct naar Camps bay en Clifton beach geweest om uit te rusten op het strand. Helaas zijn we beide echt heel erg verbrand, en wel onder de parasol met factor 20 op, waardoor we nu ook niet meer in de zon kunnen liggen. Beetje jammer dus. Michel is tevens verkouden geworden door de airco en ik ben gisteren flauwgevallen in de gevangenis waar Nelson Mandela ooit zat. Wat de oorzaak dit keer was van mijn passing out weet ik niet, maar ik heb er een lichte hersenschudding en 2 blauwe knieen aan over gehouden (verder gaat het overigens wel weer goed). Anyway, Robben island was naast mijn knocking out erg indrukwekkend. Onze gids was een voormalig politiek gevangene en wist veel te vertellen.Op de bootrit terug hebben we grote partijen dolfijnen en zeehonden gezien en een prachtig uitzicht over de Tafelberg. Morgen willen we de Tafelberg beklimmen. Hopelijk is het dan wat minder warm..

Groetjes

Eveline & Michel

• 05 Maart 2011 - 21:18

Margriet:

Hoi lieve kinderen.
    Doe de komende dagen een beetje rustig aan,na een knocking out en een verkoudheid even pas op de plaats.
    Dikke kus en genieten.
    margriet.

• 05 Maart 2011 - 22:29

Marieke:

Haha...wat een avontuur alweer :-) gelukkig zijn jullie behalve wat geld armen, wat blauwe plekken en een hersenschudding, er helemaal goed vanaf gekomen! Hihi!
    Als ik het me goed kan herinneren, was 'Opium' trouwens een mooie tent om uit te gaan...daar was ik Gordon nog tegen gekomen en had een van zijn bi vriendjes mij overduidelijk lopen te versieren. Te grappig ;-) maar ja, dat was in 2005, dus misschien bestaat die club al helemaal niet meer. Vergeet morgen met de klim in ieder geval geen water mee te nemen, want dat kom je weinig onderweg tegen (ik spreek uit ervaring...uhum). Enjoy! KUS

• 06 Maart 2011 - 07:04

Folkert:

Naar de Tafelberg gaat volgens mij ook een kabelbaan of anderzins een gemotoriseerd vehikel. Dat lijkt mij iets prettiger boven komen met enkele lichamelijke ongemakken.
    Veel politie en veel bewakers duidt op gevaar. Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen. Leven is belangrijker dan geld.
    Goed rondkijken en genieten
    Folkert

• 06 Maart 2011 - 08:54

Lia (eetpoli):

wow wat een avonturen in jullie eerste week, het maakt je wel meteen een stuk behoedzamer. Geniet van al het goede wat Afrika jullie te bieden heeft.

• 06 Maart 2011 - 09:22

Diaan:

Ahhh, een teken van leven, en wat voor een. Tja, voor sommige anderen is vakantie houden meer van het type huisje Center Parcs te Arcen om dit soort taferelen te voorkomen.................. maar DOE VOORZICHTIG......beetje ORS, factor 50 op doktersadvies!!!!

• 06 Maart 2011 - 13:21

Georgette:

Lieve Eef, pas goed op jezelf! Liefs X Sjors

• 06 Maart 2011 - 16:53

Joke:

Wow, wat een heftige start zeg. Ik dacht dat jullie de eerste week even rustig aan zouden doen. Tafelberg beklimmen met 35 graden, zere knieen en een hersenschudding lijkt me niet bij dat beeld passen. Luister naar je lijf please....
    Liefs, mam

• 06 Maart 2011 - 19:27

Julie:

Ha die Eveline¡ Wat leuk, dit keer heel andere verhalen dan op de maandagmiddag¡ Ik mail je vanuit een bergdorp in Ecuador, waar iedereen he-le-maal losgaat door het nationale carnaval. Eieren, water, meel en schuimspuiten worden op massa;s losgelaten. Kan nauwelijks mailen hier omdat het zo;n kabaal is. Buiten hangt een varken dat net is geslacht om vanavond door 100koppige familie te worden opgegeten. Waaahhh. succes en doe rustig aan¡

• 07 Maart 2011 - 07:17

Judritza:

Ik zei dus niet voor niets heelhuids Eveline, dat betekent dus ook hele knieën! ;-)

• 07 Maart 2011 - 08:59

Joost:

eeuuh, 1 week weg: verbrand, flauw gevallen, hersenschudding, verkouden, bijna beroofd!! Ik zou terugkomen!! hahaha!!
    Veel plezier!! pppffff, 35 graden. JALOERS!!!!!!!!!!!!
    By the way: carnaval in Oetldonk was weer prima!! groet Eucalypta (Karin) en Lancelot (Joost)

• 07 Maart 2011 - 09:54

Kim Mikkim:

Wat een ervaringen alweer!
    Jullie weten het spannend te maken ; )
    Veel plezier nog zonder flauwvallen en halve berovingen...

Kim

• 08 Maart 2011 - 21:09

Hilda:

Hoi Eveline en Michel,
    Wat heerlijk dat jullie aan het reizen zijn. Leuk om jullie te volgen. Heel veel plezier en hopelijk gaan jullie nog vele mooie avonturen beleven. Groetjes, Hilda