Drakensbergen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Eveline Folkerts - WaarBenJij.nu Drakensbergen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Eveline Folkerts - WaarBenJij.nu

Drakensbergen

Door: evelinefolkerts

Blijf op de hoogte en volg Eveline

06 April 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hoi allemaal,

Het is vandaag echt klote weer dus tijd voor een update. We zijn in Hluluwe-Imfolozi National Park geweest waar we in onze eigen auto 2 gamedrives hebben gedaan. Dit park is inmens groot met prachtige vergezichten en natuur. Het gras stond echter meters hoog waardoor het moeilijk was om wild te spotten. Verder kenmerkt dit park zich door vele heuvels, scherpe bochten en smalle wegen met putholes. Ook stonden er een aantal verkeersborden waaronder dat olifanten in dit park auto's omver duwen. Er was geen kip te bekennen dus we hadden het gevoel dat we alleen waren tussen het wild wat we in eerste instantie niet zagen. We waren zo'n 20 minuten aan het rijden totdat Michel een scherpe bocht omlaag nam en daar opeens midden op de weg een reuze olifant stond te wapperen met zijn oren. Deze olifant was zeker groter dan alle 150 die we eerder hadden gezien. Uit grote schrik reed Michel direct de bocht achteruit totdat de olifant niet meer zichtbaar was. Uit angst dat hij ook onze auto omver zou blazen zijn we in het hoge gras gedraaid en reden we de route weer terug totdat er 4 witte neushoorns voor de auto stonden. Echt grappig dat al die beesten dus alleen zichtbaar zijn als ze de weg oversteken. Gelukkig zijn de neushoorns minder gevaarlijk en hebben we ze dus van heel dichtbij kunnen zien. Uiteindelijk hebben we 11 witte neushoorns gezien, buffels, giraffen en olifanten. Na Hhlulwee zijn we naar St Lucia gereden. Daar zaten we 's avond buiten te eten op het terras en zagen we opeens een nijlpaard over de weg lopen!! Deze beesten zijn dus heel gevaarlijk en een paar sukkels van toeristen liepen op het beest af om foto's te maken. Niets gebeurd, maar wel te bizar voor worden dat hier de wilde beesten vaker te zien zijn op de weg dan op het land. Verder hebben we in de wetlands hier veel krokodillen gezien. Na St lucia zijn we naar de Drakensbergen gereden. Sinds we in de Drakensbergen zijn is het weer veranderd. Het regent en het is kouder geworden. Dat is erg jammer want dit zou een van de mooiste gebieden zijn in Zuid-Afrika. We zijn in de zuidelijke drakensbergen begonnen en via de Sani pass naar Lesotho gereden. Dit was schitterend. Lesotho is een totaal ander land dan Zuid Afrika. Het bazuto volk wat hier leeft zijn vooral schapenherders en erg arm. De vlaktes zijn uitgestrekt en men leeft in rondavels waar geen electriciteit is. Het leven is hier hard, maar de mensen zijn vriendelijk en vrolijk. Na de Sani pass zijn we naar Cathedral Peak gereden waar we een trekking hebben gedaan door de bergen en valleien. De uitzichten waren schitterend. We wilden hierna een 5 daagse expeditie doen van het Amfitheater naar Cathedral Peak met de rugzak en met een gids. Er was echter geen gids te vinden die dit wilde doen met ons dus hebben we vooral day hikes gemaakt. Gisteren hebben we het Amfitheater (een grote berg) beklommen en alleen maar mist en wolken gezien. Dat was erg teleurstellend omdat dit een van de mooiste tochten van de wereld schijnt te zijn. We hopen morgen op beter weer en zo niet dan vertrekken we en komen we in juni misschien terug.

groetjes
Eveline en Michel

• 06 April 2011 - 18:06

Margriet:

Hoi Eveline en Michel,
    Wat jammer van het weer,maar toch weer mooi van alles meegemaakt.
    Wat goed dat Michel gelijk omkeerde toen hij die grote olifant zag,ik heb een filmpje gezien waarop een boze olifant inderdaad een auto de sloot ingooide.
    Geniet,pas goed op elkaar,
    dikke kus,
    Mam

• 09 April 2011 - 05:51

Anne:

Lieve Eef en Michel,

Fijn te lezen dat alles goed is!! Geniet van de reis en alles buiten de planning om ;-)

Kus kus tot snel!!

Anne

• 10 April 2011 - 04:03

Georgette:

Hi Eef, ik moest aan je denken heb gisteren de film Black Butterflies gezien. Speelt zich zoals je weet af in Zuid-Afrika..!!

Liefs, hoop dat alles goed is!!

X

• 15 April 2011 - 07:50

Nanda:

Klinkt super! Ik ben al je andere reisverslagen aan het bijlezen en zo te horen hebben jullie al het 1 en ander meegemaakt. We hebben je kaartje op het werk ook ontvangen. Iedereen is hartstikke jaloers! Groetjes!

• 17 April 2011 - 20:12

Marieke:

Wow...herinneringen all over! Ik heb echt een van de mooiste wandelingen gemaakt in de sani pass. Femke en ik waren verdwaald en kwamen bij de mooiste stukjes...wat een gebied he?! Veel plezier nog! x